Artikels

Deze artikels bundelen nieuws uit het werkveld, verslagen van studiedagen en onderzoeken, preventie-initiatieven van VAD en andere spelers in de sector, beleidsnieuws, opiniestukken, enzovoort. De meest recente artikels staan bovenaan, met de filter of zoekfunctie kan je de artikels terugvinden die voor jou relevant zijn.

Schrijf je in voor één of meerdere van onze drie nieuwsbrieven.
Zo weet je wanneer nieuwe, voor jou relevante artikels verschijnen.

27 resultaten
Gekozen filter(s): Campagne

Tournée Minérale in top vijf meest invloedrijke campagnes

Algemeen

Op 27 september werd Tournée Minérale bekroond met een zilveren Effie. Effie staat voor effectief. De Effies worden dan ook jaarlijks uitgereikt aan de reclamecampagnes met de grootste impact.

Lees meer ›

Het toilet, de plek om het over wedden op sportwedstrijden te hebben

Materiaalbespreking

Wedden op sportwedstrijden heeft tijdens het WK voetbal heel wat stof doen opwaaien. Ook VAD/De DrugLijn lanceerde de Altijd prijs-campagne. Het sensibiliseren gaat ook verder na het WK.

Lees meer ›

De mooiste start begint met een stop

Voorstelling projecten en initiatieven

Uit onderzoek blijkt dat alcohol, tabak en andere drugs tijdens de zwangerschap altijd een risico inhouden. Dit campagnebeeld zet in de verf dat de veiligste optie in deze periode niet gebruik is.

Lees meer ›

Wedden op het WK: altijd prijs?!

Persbericht

Tijdens het WK piekt de reclame voor sportweddenschappen. Sinds eind mei is het aantal nieuwe registraties op gokwebsites ruim verviervoudigd. Maar is wedden op het WK een goed idee?

Lees meer ›

Never waste a great party: campagnebeelden op maat van de uitgaanssector

Materiaalbespreking

Deze campagne bundelde vorig jaar al Engelstalige partytips voor feestvierders. Nu zijn de ontwerpen voor affiches, zeildoekbanners en Facebook-afbeeldingen ook beschikbaar in het Nederlands.

Lees meer ›

Tweede editie Tournée Minérale was die van de bevestiging

Persbericht

Met opnieuw 100.000 deelnemers, is bewezen dat het concept een blijver is. Ook de groeiende aandacht voor alcoholvrij in horeca en handel wijst op een maatschappij in verandering.

Lees meer ›