Tournée Minérale in top vijf meest invloedrijke campagnes

Op 27 september werd Tournée Minérale in de bloemetjes gezet met een zilveren Effie. ‘Een zilveren wat?!’ Effie staat voor effectief, de Effie-awards worden dan ook jaarlijks uitgereikt aan de reclamecampagnes die de grootste impact hadden.

Tournée Minérale 2018

Tournée Minérale wist voor het tweede jaar op rij een aanzienlijke gedragsverandering te veroorzaken. Zo engageerde 18 procent van de bevolking zich voor een maand zonder alcohol. Het merendeel van de deelnemers geeft aan ook na afloop van de campagne bewuster met alcohol om te gaan en minder glazen per week te drinken.

Zilver

VAD/De DrugLijn, Stichting tegen Kanker en communicatiebureau Happiness wonnen voor deze breed gedragen campagne een zilveren Effie. De jury van de Effie-awards deelt de campagnes in naar gelang hun impact: zo werden er twaalf bronzen Effies uitgereikt, vier zilveren en één gouden. De gouden Effie ging naar Bolero/Kunstmaan voor de campagne Beleg-het-zelver.

Communicatiebureau Happiness maakte speciaal voor de prijsuitreiking een filmpje, waarin ze de impact van de campagne uit de doeken doen: bekijk het filmpje.

Tournée Minérale 2019

Happiness zal ook voor de derde editie van Tournée Minérale een reclamecampagne opzetten, want Tournée Minérale komt terug in februari 2019. In december wordt de vernieuwde website gelanceerd en vind je alle informatie terug op www.tourneeminerale.be. Je zal je dan ook kunnen inschrijven om zelf mee te doen.

Ebe Daems
Communicatie